Casi vacaciones:) - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Martine Reijm - WaarBenJij.nu Casi vacaciones:) - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Martine Reijm - WaarBenJij.nu

Casi vacaciones:)

Blijf op de hoogte en volg Martine

20 November 2012 | Costa Rica, San José

holaa:)

Vorige week zondag zijn we naar Multiplaza Escazu geweest. Dit is een winkelcentrum. Maar anders dan de Oosterhof. Ten eerste is alles heel ruim opgezet en de basiskleur is wit. Daardoor si alles heel licht en vrolijk. Daarnaast zijn et drie verdiepingen, maar in het midden is het open, dus kan je alle verdiepingen zien en staan relaxbanken, dus daar zag je alle vaders zitten die geen zin meer haddenxD En er is ook een aparte ruimte met alle 'restaurants' zoals McDonalds en KFC enzo. Echt super grappig:)

Ze hadden ook een Zara en een Mango, maar die zijn hier echt kapot duur, echt niet normaal. 3x zo duur als in NL. Maar ze hebben wel andere winkels die heel leuk zijn:)

Heb ook nieuwe Vans gekocht...:)xD

Woensdag hadden we een soort ontbijt, alleen dan om 13.00 uur met mijn oude klas dus 11B. Was wel leuk, er waren drie levensgrote pizzas, een hele grote taart en ijs:) En je merkte gelijk weer dat het hele andere en drukke klas isxD Maar was eluk:)

Enik was als enige heel blij in uniform, momdat hun geen school meer hebben natuurlijk enzo. En ik ahd eigenlijk gewoon les. We hadden religion en daar moest je met je groepje iets verzinnen waarmee je de arme mensen kon helpen, een project. En ik zat met Mariamalia en Esteban, maar Esteban was er niet en juist voor wij tweeen meosten presenteren moest ik weg naar dat 'ontbijt' dus hoefde Mariamalia niet. Was wel relax, want we hadden et in 1 sec bedacht en was niet zo'n goed planxD

Voorderest is donderdag de teotsweek begonnen met biologie, en vrijdag hadden we civica en engels. En normaal ehb je na je toets ,,meot je totalf tien wachten end aarna ehb je gewoon les, maar omdat wij twee toetsen ahdden vrijdag, hadden we geen les:)

's Middags hadden we met de bandv an de school meosten we spelen. Want er was een art exposición, dus alle kinderen die art hebben hadden iets gemaakt, geschilderd ofzo en daar was tentoonstelling van in de school. Maar echt kinderen die nog maar ing roep 3 zitten ofzo, en die maken daar echt mooie tekeningen, echt bizar!Echt iedereen hier kant tekenen vlgens mij...

Dit weekend hebben we niet zoveel gedaan, Zaterdag zijnwe naar Sant ana geweest voor een nieuw scherm van de laptop. Echt super mooi is het daar en zondag hebben we Andrez naar bijles engels gebracht. Echt een heel mooi huis met een torenkamertje met ramen, echt super gaaaaaaaaaaaf!

Vandaag hadden we wiskunde toets en die was erg goed te doen, erg makkelijk:)

En die vader kwam thuis met een pakketje, dus ik dacht dat het mijn rekenmachine was, maar was pakketje van Jannamarie, Gerdien, Corinne en Marieke. Echt super leuk!

Ook heb ik vandaag Andrez en Chantal geholpen, want di ehebben mrogen engels teots en ze snapte et verhaal niet wat ze meosten lezen, maar de vragen die ze met de leraar hadden gemaakt ook niet, dus ik vroeg van hoe ga je et mrogen doen dan,w ant dan zijnalle vragen oko int engels. Zeggen ze zo, jaaa, vragen we aan de leraar. Maar de leraar geeft hier als je iets vraagt altijd het antwoord, merkte et vandaag ooka l bij wiskunde en ook bij andere vragen...

Ik ging ook brood ahlen met Andrez vandaag, hij op de step, alleen hij viel,d us heel zijn knie open..
Maar ik ging daarna dus alleen naar de 'bakker' en di eman vroeg of ik et koud had en ik ging woensdag ochtend ook al en toen vroeg ie et oko. Dus ik zo, hmm ja, beejte. Dus hij zo: Oh, maar je bent tochv an de USA, daar is het toch altijd koud? Dus ik zo nee, ben van Nederland. Dus hij, okee, maar is het daar dan ook niet koud. Dus ik ja, maar t is anders, want daar heb je dikke winterjas en is alles dicht en verwarming enzo en dat snapte die:)

Voorderst heb ik mrogen quimica, maar kom erachter, dat als je in d eles gewoon de voorbeelden maakt enz, dat je voor quimica, wiskunde en fisica eigenlijk helemaal niet meer thuis hoeft te leren als je een toets hebt en bij de andere vakken oko eigenlijk wel, dus dat is wel relax:)

Voorderest begint de zon steeds vaker te schijnen en regent et eigenlijk ehlemaal niet meer;) Heb op school nogw el me trui aan, maar dit is de alatste week les en maandag gaan we naar een zwembad en dan die wonesdag cijfersopahlen en dan ehbben we vakanteiee:)


  • 20 November 2012 - 09:17

    Alex El Marrón:

    Hoi Marine,

    Ga je ng wat doen tijens je vakantie, en rondreisje costarica ??

    groeten Alex

  • 21 November 2012 - 10:16

    Ellen Van Der Voort:

    Hoi Martine,

    Leuk om weer wat van je te lezen! Er gaat steeds meer tijd tussen je schrijfstukjes zitten.
    Volgens mij heb je het daar dus reuze naar je zin. En wat lekker dat het bijna vakantie is.
    Heb je nog plannen? Of word het even lekker niks en luieren? En hoe is 't met de taal?
    Lukt het je al om in het spaans te spreken?
    Nou, de groetjes maar weer en tot horens he' !!

    Ellen van der Voort.

  • 22 November 2012 - 14:00

    Tante Lani:

    Hoi Martine WAT LEUK OM IEDERE KEER JOUW REISVERSLAG TE LEZEN . Je hept het zo te lezen heel erg naar je zin. Annelies heeft een foto van je gezien waar jij super slank ben geworden Straks herkennen wij je niet meer. groetjes oom Gerard ,tante Lani

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Pura Vida en Costa Rica

Recente Reisverslagen:

03 Juli 2013

Vakantiee:)

25 Juni 2013

Tijd gaat sneeeeel!

31 Mei 2013

Holaa:)

20 Mei 2013

:)

06 Mei 2013

Hollaa:)
Martine

Hola, Ik ben Martine, 17 jaar en ik heb in juni mijn VWO diploma gehaald. Ik had geen zin om gelijk door te gaan leren aan de universiteit en dat is waarom ik nu hier een jaar in Costa Rica ben om naar high school te gaan. :)

Actief sinds 19 Juli 2012
Verslag gelezen: 466
Totaal aantal bezoekers 31673

Voorgaande reizen:

15 Juli 2012 - 15 Juli 2013

Pura Vida en Costa Rica

Landen bezocht: