holaa:) - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Martine Reijm - WaarBenJij.nu holaa:) - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Martine Reijm - WaarBenJij.nu

holaa:)

Blijf op de hoogte en volg Martine

11 November 2012 | Costa Rica, San José

Wat was er op mijn briefje geschreven bij religie? Jaaaa...^^
Nee, ik zat naast Daniel en hij hoorde dat dus zo en draait zich echt met een bigsmile om. En blijft mij zo heel lang aankijken. En toen ging ie et opschrijven, maar aangezienik nog maar 1 week ongeveer in de klas zat, was het heel globaal: Vriendelijk en lacht veel. Vond het wel briljantxD

Vrijdag 2 november hadden we weer een Dia de Jeans, dus iedereen mocht zijn eigen kleding aan en dat is toch wel leuker, maar ook heel raar, want normaal herken je de mensen aan de kleur op het shirt in welke klas ze zitten enzo, en dat gaat nu niet, maar ik vind het wel beter en leuker:)

's avonds hadden we de inaugratie avn de kerstboomxD
Er is dan eerst een soort kerkdienst, waar leerlingen een lniedje zongen en een toneelstukje deden en paar kinderen avn de basisschool 'een muziekinstrument bespeelden'--> op een trommel met van die belletjes slaan of een blokfluitxD Maar dat was wel grappig. Daarna gingen we allemaal naar buiten en daar trad een soort bandje op van leerlinegn uit het negende jaar. En een engels klas zong Jingle Bells, dat klonk wel net zoals op die films, waar van die mensen dat zingen in New York. Daarna werd dus heel blij de lampjes aangedaan van een boom die op school staat en dat was dus de Inaugratie van de Kerstboom. En iedereen kon daarna een zakje halen met daarin 2 broodjes en een soort gluhwein, iig warm drinken. Was echt heel lekker. Maar ze hebben dus nu al de kerstviering (want dit is de kerstviering) op school, omdat nu nog alle leerlingen mee kunnen helpen en wanneer ze het later doen, zit iedereen in de examens en hebben ze dus geen tijd.

Zondag zijn we naar Zarcero geweest, Tita, Tito, Andrez en ik. Was echt heel leuk. Omdat we wat later weggingen, gingen we eerst ergens eten. Dat was bij de Mirador. Dat is een restaurant naast de weg op een super gaaf punt, waar je zo het dal in kan kijken en allemaal ramen. En het was een restaurant met typisch eten. En het was echt gaaf en nog lekker ook. En echt zo'n typisch gebouw ook van Costa Rica, dus meer hout enzo, maar wel super lekker eten en super goed uitzicht. en toen we naar de kassa liepen, bleek dus dat dat naast de keuken was, maar de keuken was gewoon in dezelfde ruimte als waar je at en nu snap ik wrm het eten zo snel was. Want we zaten nog niet eens en toen moesten we al zeggen wat we wilden drinken en eten en binnen 3 minuten hadden we het. Maar er liepen dus echt heel veel mensen in die keuken en het was echt super leuk:)

Daarna gingen we naar familie in Zarcero. Andrez en ik zijn ook nog even naar het park daar geweest. En toen we terug kwamen, buiten achter het huis groeien wilde chayotes(geen flauw idee hoe je et schrijft, maar dat is soort groente die ze hier veel eten) En die gingen we dus proberen van die boom te krijgen, maar ze waren heel hoog, dus met ee stok en alles. Was echt super grappig, maar we hadden er toch twintig..:)

Woensdag hadden we spaans en je moest dus een envelop en een papier met lijntjes meenemen. Maar er waren dus maar heel weinig kinderen die daar aan hadden gedacht, maar ze hadden als blaadje gewoon uit hun schrift gescheurd, maar dat was niet goed. Maar als je het bij je had, kreeg je extra punten, dus iedereen was chagerijnig. En opeens roept Daniel door de klas: Maar ik heb een kladblok met het goede papier. Dus echt iedereen rent naar hem toe voor zo'n blaadje en je zag de lerares echt kijken avn huh.. Was echt super grappig, maar na tien minuten had iedereen dus goede blaadje, was de rust wedergekeerd en Daniel zijn kladblok was leeg. Maar was wel briljantxD

Vrijdag hadden we een toets van informatica van Microsoft Office Word en als je boven de acht had, kreeg je een officeel certificaat van Microsoft, als je tussen 7&8 had, mag je een andere x het nog een x proberen en onder de 7, heb je het gewoon niet gehaald. Dus we kwamen daaraan en gingen heel blij die toets maken, maar ik snapt niet echt alles. Want zo kwam ik er dus na lang zoeken achter dat in het spaans Sangria een tab is en niet een kleur, wat ik dus aan het zoeken wasxD Maar was toch nog als een van de eerste klaar. En voor mijn gevoel ging het wel goed, maar ja, moest wel het goede begrepen hebben wat we moesten doen.
Als je klaar was, moest je buietn op de 'gang' wachten. Dat is dus eigenlijk gewoon soort overdekt straatje, want aan d ene kant zijn lokalen en andere kant is het openxD Maar daarna werden we dus teruggeroepen, toen iedereen klaar was, en kreeg je je cijfer te horen. En eerst las ze zo de mensen voor die een tien hadden en dat waren er vijf. En op gegeven moment zegt ze zo: Nou, Martine, goed gedaan, je hebt ook een tienxD Dus heb nu een officieel certificaat van Microsoft:) En de jongen met wie ik geoefend had, had ook een tien, dus dat hadden we goed gedaanxD

Het was vrijdag ook een Dia de Jeans, ik denk dat de school geldtekort heeft ofzo, want deze was niet 'gepland'xD Maar het was best koude dag en regende ook eigenlijk heel de dag(meer miezeren) Maar er waren dus mensen die alleen een hemdje aan hadden, ook in mijn klas en dan zo'n hemdje van die stof waarvan een babyrompertje is gemaakt. Zag er echt niet uit en andere hadden heel vest aan enzo en hadden et nog koud (waaronder ikxd) Maar ik liep zo over de gang onder de lessen en kreeg echt een camping gevoel. Want altijd als het regent op de camping, is het gras nat, is het koud, maar toch blijf je buitrn enzo en je hoort iedereen praten, maar het meeste is in de tent of caravan en dat was nu dus ook zo. Ik liep zo over d egang en aan de ene kant zie je dat het gras nat is en dat het regtent enzo, en aan de andere kant hoor je vand ie zachten geluiden uit de lokalen komen, en het was oko zo dat het koud was, maar je geen jas aan had ofzo. Echt super grappig en niet verkeerd hoor:)

Gisteren was een dag dat het juist heel warm was (iig volgens de mensenhier, ik vond het heerlijkxD) 's ochtends was ik eerst even met Andrez naar een speeltuintje in de buurt geweest en heeeerlijk in het zonnetje gezeten. En voorderest kwam 's middags de kapper en is mijn haar dus ook geknipt:) En het nieuwe winkelcentrum werd geopend en eerst zouden we er ehen gaan, maar toen hadden we door edat het heel druk zou zijn, dus zijn we niet gegaan, maar we gingen naar de kerk en dan rijd je er langs. En er waren echt kapot veel mensen, was echt niet normaal. Je kon niet eens normaal naar binnen lopen ofzo en heel de weg naar de kerk zagen we mensen op straat lopen, die richting daar gingen. Echt super grappig en echt niet normaal.

We haddden vrijdag ook natuurkunde en daar zit ik achterin. Maar er kwam dus zo'n meisje die zelf voorin zit en die liep nu achter mijn langs en opeens stat ze stil en gaat ze alle tafeltjes bekijken. Dan zie je dus pas echt goed dat er achterin minder word opgelet, door de leerlingen, maar de leraar heeft ook minder door. Want voorin staat er dus echt niks op de tafletjes geschreven en hier was bijna geen ruimte meer om iets bij te schrijven en mensen hadden ook elmo getekend enzo. Echt super grappig om te zien.:)

Voorderest het wel bekende riedeltje, het gaat hier goed, lekker weer, leuke klas. Maar dat is echt zo. En we gaan nu richting de zomer, wel raar idee met warm weer in november, maar totaal niet verkeerd:)
En het is echt leuk, en ik vind het jammer, want donderdag begint de toetsweek en heb ik daarna geen les meer, dus is het mijn laatste week met deze klas, want volgend jaar worden er weer allemaal nieuwe klassen gemaakt. Want dit si echt een leuke klas met leuke mensen, maar wordt volgend jaar vast wel weer leuk en zijn nog wel steeds zelfde mensen in jaar, dus:)

We hebben donderdag ook de vesten die alle leerlingen die in de eindexamenklas zit hebben. Elk jaar is die anders en die is alleen voor de eindexamenleerlingen. Dus dat was een een hokje en daar was de maker avn die vesten met allemaal verschillende maten en dan kon je dus zo kijken wat jou maat was. En in februarie krijgen we dus die vesten, dus ben benieuwd:) Ze zijn echt heel gaaf,w ant het is zo'n amerikaans schoolvest met grijs en rood en dan staat er S13 op, van Senior/Sion 2013!:)

  • 11 November 2012 - 18:27

    Helen Vd Wouden:

    Hoi Martine

    Wat een gezellig verhaal heb je weer geschreven. Leuk om zo te lezen wat je allemaal beleeft.
    En heerlijk dat het zomer wordt. Kunnen we niet ruilen?
    groeten en nog een fijne tijde toegewenst
    Helen

  • 11 November 2012 - 18:27

    Helen Vd Wouden:

    Hoi Martine

    Wat een gezellig verhaal heb je weer geschreven. Leuk om zo te lezen wat je allemaal beleeft.
    En heerlijk dat het zomer wordt. Kunnen we niet ruilen?
    groeten en nog een fijne tijde toegewenst
    Helen

  • 14 November 2012 - 12:19

    Francisca & Werner:

    Heee 10!

    Heb een tijdje niet veel van je gelezen maar nu ik het weer zie en lees moet ik soms wel weer lachen.. hoe je schrijft; ik weet precies hoe je het normaal gesproken zou zeggen, leuk!!

    Leuk om ook te lezen dat alles zo leuk, grappig etc. is en dat het natuurlijk goed met je gaat!!
    Nog steeds leuk en gezellig met je "ouders"? ;)

    Liefs xx Francis & Werner!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Pura Vida en Costa Rica

Recente Reisverslagen:

03 Juli 2013

Vakantiee:)

25 Juni 2013

Tijd gaat sneeeeel!

31 Mei 2013

Holaa:)

20 Mei 2013

:)

06 Mei 2013

Hollaa:)
Martine

Hola, Ik ben Martine, 17 jaar en ik heb in juni mijn VWO diploma gehaald. Ik had geen zin om gelijk door te gaan leren aan de universiteit en dat is waarom ik nu hier een jaar in Costa Rica ben om naar high school te gaan. :)

Actief sinds 19 Juli 2012
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 31670

Voorgaande reizen:

15 Juli 2012 - 15 Juli 2013

Pura Vida en Costa Rica

Landen bezocht: