Holaa:) - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Martine Reijm - WaarBenJij.nu Holaa:) - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Martine Reijm - WaarBenJij.nu

Holaa:)

Blijf op de hoogte en volg Martine

31 Mei 2013 | Costa Rica, San José

Holaa:)

Er was in de week na de toetsweek, hadden we verkiezingen voor de 'regering van de school'.
Dit is dus echt als eht verkiezingen.
Zo hadden we op maandag dat de twee partijen die meededen, stelden zich voor in de gymzaal.
Daarna was het op dinsdag een debat. En hetw as echt brijant. Want er was dus een partij met mensen uit ons jaar en een partij met mensen uit het jaar onder ons. En toen we bij studios sociales zaten, was er al het debat met de eerste 3 jaren en hoorde we iedereen al juichen enoz.

En daarna was dus het debat met ons, maar dat was dus ons jaar en het jaar onder ons. Dus eigenlijk de jaren van de twee partijen. En bij die andere partij. Dus toen was er een debat met vragen tussen de partijen. Was briljant, want elke x als 'onze' partij was, wij keihard juichen en andersom.

Woensdag was plaza publica. Volgens iedereen was het de saaiste ooit, maargoed. Eerst liet iedereen op shirt en kleding en gezicht de kleuren vd partij waar ze voor waren verfen, zetten weet k veel. EN er werden heel de week al armbandjes en magneetjes uitgedeeld. Echt als propaganda. En plaza publica was dus ook echt als propganda. Dus eerst ws er een dj, en daarna 3 mensen die parcours deden en daarna 2 mensen die soort cabaratier moesten doen. Viel een beetje tegen. Maarja, was wel gezellig:)

Daarna was er donderdag een dag dat er helemaal geen propganda enzo gedaan mocht worden. Want dat is hier ook een regel in het echt. En daarna vrijdag stemmen. Echt allemaal met een id, pasport, etc. En heel oficieel,d us niet met je telefoon naar binnen en helmaal tafeltje in de hoek met karton erom heen.

Daarna werden smiddags de uitslag bekend gemaakt. Maar onze partij heeft jammer genoeg dik verloren;( Maarjaa, was leuk om mee te maken:)
Er hingen oko overal n de school poster op enzo:)

Er was bij de muni ook politie, dus heb heel blij voor anne een foto gemaakt. Want het uniform vn de politie hier is echt gaaf;)

Zaterdag ben ik met Moti en dr moeder weggeweest. Eerst gingen we naar een park in San Jose. Daarw as soort marktje. En heb ik oorbellen van Moti gehad, oude 10 cent muntjes:) Daarna zij we nog naar een winkel geweest waar zehele leuke t shirst verkochten. dAarna naar de dierentuin. Was echt heel leuk:) Alle dieren waren ehel dichtbij en ook een leeuw. Was echt net Pumba, hoedie at en alles. echt geniaal:)
En daarna gingen we naar de oma toe. En die had en kat, dus voor het eerst sinds 10 maanden weer kattenharen op mijn tshirt, haha:)

Maar echt heel leuk huis:) En daar hebben we gegeten, het heet kippastel. Was echt heellekker:) En ze hadden ook grote labrador. Was heel gezellig:):)

Daarna heel blij naar de kerk geweest waar ze tamalen verkochten.

Zondag zijn we met de auto naar Tarbacco gereden. Is op een berg en je kon zo heel San Jose zien. Echt onwijs nice. Heel gaaf:)

Maandag hadden we gym op school, dus we gingen voetballen. MAar we waren alleen met de meisjes en de zon scheen, dus echt iedereen had het warm en werd op gegeven moment meer lachen dan voetballen xD Heb er wel 3 gescoord, haha, jeeej:) Ze verkopen op school oko heerlijke oreo ijsjes , niet verkeerd, haha:)

Dinsdag was de eerste echte regenbui. Vanuit het niets, bij engels lag ik nog buiten in de zon en het uur daarna was alles overlopen en keiharde onweer enzo.

De dinsdag ervoor was het nog cijfers op halen. Hier ga je soort van 'over' als de je boven de 7 hebt. En ben dus voor elk vak over, behalve biologie:):) En ik ben de eerste uitwisselingdsstudent die voor spaans hoger heeft dan een 7:)

Gisteren regende het ook weer volop hard en echt alle straten, konden soms geen autos doroheen rijden, want lagallemaal water.

Vandaag heb ik van de oma van Moti waar ik zaterdag was ,nog een sleutehanger gehad. Echt heel gaaf;)

En we belden vandaag in de pauze naar Gerdien met Facetime. Dus Gerdien eheft heel de school gezien zowat, want Moti en iedereen nam die telefoon en liep naar iedereen en dat ze hallo in het Nederlands moesten zeggen, haha:) Was echt geniaall, want Moti overal heen rennen en iedereen oke, wat is dit, en dan zo hallo zeggen:)

Bij hebreeuws gaan we maandag naar een synagoge;)
En schoolreisje naar de schildpadde gaat niet door:( Want door der egen zijn ze niet gekomen. Dus nu gaan we naar Monteverde, dusik ben benieuwd:)

Vandaag heeft Monica mij nog heel blij cake gegeven, hha:) En we waren zo fotos aant nemen met flits, komt opeens een leraar naar buiten die dacht dat het aan het onweren was xD

Bij spaans heeft een andere eindexamenklas de lerares weggepest. Ze weigerde al les tegeven aan hun voor 2 weken, maar sidnss volgende week hebben nu alle eindexamenklassen nieuwe lerares. Vind het wel jammer, wat vond dr aardig. Weet niet precies wat ze gedaan hebben, maar twas wel erg als ik et zo hoorde...

Voorderest gaat de tijd echt bar snel, niet normaal.. Ene kant leuk, maar aan de andere kant heel raar en het idee dat je hier nooit meer terug komt...
Maarja, ga nog lekker genieten van deze laatste weken, want het is echt heel gezellig:) HEb echt leuke klas enzo.
Vandaag zat Cantero zo naar met e kijken. Dus ik vraag zo van ja wat is er Dus hij: JA, ik hoef alleen nog maar blauwe ogen te hebben en we kunnen zo familie zijn. Want hij heeft de zelfde haarkleur als mij xD

En bij wiskunde doe ik het heel de tijd samen met Schielzeth,w ant die zit voor mij. En hij heeft een rekenmachine die net iets beter is dan die van mij. Watn die geeft de vereenvougide en exacte antwoorden. Dus echt elke x maken we half ruzie om zijn rekenmachinexD Maar toch krijgen we het voor elkaar dat we het snelst zijn van de hele klas, want wat ik niet snap, snapt hij en wat hij niets napt snap ik, haha:)

Nou, nu iedereen in Nl half wakker word, gaik slapen. Iedereen is hier ziek in huis of wordt ziek. Dus laten we hopen dat ik niet ziek word. Voel me tot nu toe nog goed:)


  • 24 Juni 2013 - 15:34

    Ellen Van Der Voort:

    Heeeeeee Martine,

    Hoe is het met je? Alles goed,niet ziek geworden? (iedereen rondom jou werd of was toch ziek?) nou, het is bijna zover he! Dan kom je weer naar ons kikkerlandje! Wil je de zon bij jou vandaan meeslepen hiernaartoe?! Het is hier nog niks met de zomer. Trouwens, van harte gefeliciteerd met je moeders verjaardag he! Nou, ik hoop snel weer wat van je te lezen hoor!

    Groetjes van Ellen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Pura Vida en Costa Rica

Recente Reisverslagen:

03 Juli 2013

Vakantiee:)

25 Juni 2013

Tijd gaat sneeeeel!

31 Mei 2013

Holaa:)

20 Mei 2013

:)

06 Mei 2013

Hollaa:)
Martine

Hola, Ik ben Martine, 17 jaar en ik heb in juni mijn VWO diploma gehaald. Ik had geen zin om gelijk door te gaan leren aan de universiteit en dat is waarom ik nu hier een jaar in Costa Rica ben om naar high school te gaan. :)

Actief sinds 19 Juli 2012
Verslag gelezen: 531
Totaal aantal bezoekers 31612

Voorgaande reizen:

15 Juli 2012 - 15 Juli 2013

Pura Vida en Costa Rica

Landen bezocht: