10B - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Martine Reijm - WaarBenJij.nu 10B - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Martine Reijm - WaarBenJij.nu

10B

Blijf op de hoogte en volg Martine

22 Oktober 2012 | Costa Rica, San José

Dinsdag was dus mijn eerste dag in mijn nieuwe klas. Ik ging eerst met Andrez op zoek naar Don Sigurd, maar die was er niet, dus toen gingen we op zoek naar Donna Merita. Toen we die gevonden hadden ging Andrez naar zijn klas en moest ik wachten tot ze klaar was. Daarna gingen we naar de coördinator van de 10e klas. En ze was helemaal blij, want ze moest nog even langs de lerarenkamer en ze noemde dat een 'stop'. En ze had dus een woordje engels gepsrokenxD Ze bracht me bij Gaby en die bracht me naar mijn nieuwe klas.

Ze hadden biologie, dus toen zat ik heel blij in mijn klas:) Ivan gaf me gelijk het rooster dus dat was wel relax. Als tweede uur hadden we gym en ik merkte dat het net zo was als met mijn vorige klas. Toen had ik ook op de eerste dag gym en daardoor word het contact met de klas veel beter, iig de meisjes, omdat je een soort spel met elkaar doet. Nu hadden twee meisjes de gymles voorbereid, dus deden we beetje simpele spelletjes, maar et was wel leuk:) En kom er weer eens achter dat gymles hier echt niks voorsteldxD Had wel al gelijk drie meisjes met wie ik omging en zijn nu soort vriendinnen:)

De volgende dag hadden we eerst de graduacion van de tiende klas. Dat was voor een vak wat ze een keer gedaan ahdden. En omdat er veel kinderen zijn die later naar Sion zijn gekomen, en de hadden dus al dat diploma, dus ik zat bij hun. Maar iedereen kreeg tegelijk met het diploma een snicker of een twix ofzoiets dergelijks. Dus alle mensen die al hun diploma hadden waren boos, dus daarna kregen wij ook nog een snicker ofzo:)^^

Daarna gingen we terug naar de les, en we hadden onze tassen in het lokaal van wiskunde laten liggen, maar de leraar kwam maar niet, dus toen moesten we wachten tot het lokaal geopend werd. Dus daardoor hadden we geen engels.

Bij Religión hadden we weer een les die door leerlingen waren voorbereid. Dus we gingen eerst een soort spel doen. We hadden twee groepen en dan moest je met een lepel en daarp een plastic ei en dan nar de overkan lopen en daar aan iemand anders geven. Maar dan dus dat ei op de lepel in de mond van die ander leggen zonder ahnden. en dan wie het eerste als groepje heen en weer was geweest. En we hebbeng ewonnen:) Maar dit zouden we eerst doen bij de gymzala, maar daar hadden zegymles, dus toen meosten we het ergens op een voetbalveld doen,, maar dat was niet overdekt en toen begon et te regenen, dus alle meisjes van ooooh, mijn haar en de jongesn ahdden er ook gen zin in. hoor je de leraar zo: Julie zijn toch niet van suiker. Dus ze hebben gewoon et zelfde spreekworod, in et spaans. Moest echt lachebn en klonk heel leuk:)

Daarna ahdden ze kleurpotloden en poster verstopt en meost je die als groep zoekken en dn snel iets tekenen wat met geduld te maken heeft. Was erg leuk gedaan;)

Bij spaans zat ik achter Mellanie. Dus we zijn zo een opdracht aant doen, zie ik opeens een soort kakkerlak achtig beest op dr rug lopen. En het liep echt zo heel langszaam en op zoek naar een slachtoffer. Maar hoe ga je dat uitleggen int spaansxD dus op gegeven moment xagen ander et ook, watnz e snapte mij niet, dus iedereen begon te gillen en toen haalde een jongen et weg. Maar twas egt eng beest en schrok me doodxD

Bij Studios Sociales begonnen we aan een project en ik zit in deg rope met drie jognens dus ben benieuwd want heb eigenlijk geen flauw idee awt we moeten done, want was niet aant opletten, want was naar het boek aant kijken, maar ach, komt vast goedxD

Donderdagavond lag ik te lezen, valt opeens et licht uit en hoor ik opeend eht waterfonteintje ook niet mer lopen. Maar Bibi sliep al en de moeder waren ook boven, en de vader was er niet, dus ik was alleen beneden met Andrez achter. Dus na paar seconden komt ie zo. Ehm.. ik denk dat et licht is uitgevallen.

Dus nie meoder komt ook naar beneden en Tita komt ok naar buiten. Blijkt dat bij ons blok het licht was uitgevallen en aan de overkantw as er nog gewoon licht. Dus wij ahdden helemaal geen zaklamp ofzo, aleen Tita wel. En toen kwam die vader thuis en die is toen eerst zaklampen wezen kopen, want winkels zijn hier echt nog tot tien uur open ofzo. Maar erw as dus elektriciteitssnoergebroken. Maar het si hier dan ook echt donker. En volgens mij heb ik dat in Nederland nog nooit meegemaakt ehlemaal geen elketriciteit meer. Dus Andrez en ik gingen kijken bij dat snoer. Komt er zo de brandweer aangereden en gaat zo opeens naar de andere kant van dew eg. Rijden best gevaarlijk. En ze stappen uiit en meten en kijken voor ontploffing of of het gevaarlijk is en gaan dan weer weg. Dus we giegn weer naar huis. en zaten om zo'n zaklamp heen,w as wel grapipg. daarna gingen we weer kijken en waren ze ze het aant maken, dus hebben we daar naar gekeken, mbest grappig om e zien. Maar het was naast de weg en er rijden echt nog veel autos. Maar totaal geen verkeersregelaar ofzo, terwijl er toch een wegdeel afgesloten was, een kant avn de weg. En twas soms echt van allebei de kanten komt een auto aangereden en wie als het eerste remt heeft 'verloren' en die andere auto van de andere kant gaat er dus eerder langsxD

Maar naar 1 a 2 uur was het weer gemaakt en hadden we weer licht. Maar mijn iPad en iPhone was leeg en laptop oo zo goed als, dus had niet zo veel te done, maar was wel grappig en het was niet kou, dus het was ook nog x lekekr om buiten te lopen;) En het was erg le\uk om te zien en heb de Bomberos ook weer x in actie gezienxD

Vrijdag was weer een dia de jeans, dus iedereen mocht zijn eigen kleding aan en dat is toch wel erg relax. En sommige mensenz ijn dan echt andersxD

Er is ook zo'n jongen in mijn klas en die heeft avn die oorbellen waardoro je zo;n gat in je oor krijgt en hij zat te vertellen dat hij nu rond de 18 mm zat, dus gewono 1,8 cm gat in je oor! maar hij kan er gewoon pen doorheen doen enzo..... Heel vele jongens en oko meisjes hebben hier van die oorbellen enzo en skaterstijl en skateboard enzo, is wel grappig;)

We hadden ook informatica, en daar moest iedereen oefenn voor de worddtest, dus ik deed et samen met Ivan en we waren best goed al eg ik et zelfxD

Zaterdag brachten de de broer van die vader naar 'huis' hij zit in soort leger des heils achtig iets, maar was echt mooi en hele mooie omgeving en niet in de stad ofzo. Echt mooi.

Vandaag had ik me eerste echte repititie avn de band. Was echt leuk. Eerst gingen gewoon spelen, daarna deden de mensen die er al langer inzitten voor d enieuwe een geografie als voorbeeld en daarna moesten we allemaal soort polonaise lopen, maar met je instrument en dan ene x achteruit en dan allemaal figuren en dor elkaar enzo. Heel grappig en iedereen was toen al dood, maar ikv odn het wel meevallen en dat voormijn conditie en d rie maanden niks doenxD Maar komt dnk doordat ik gewend ben snel te lopen:)

Daarna moest je door je knieen zakken en dan zo blijven staan en dan weer omhoog en weer naar beneden en zo heel de tijd door. Dus opgegeven moment gigen heel mijn benen trillen. Maar al je eerder omhoog ging of lachtte ofzo, meost je tussen alle mensen door gaanr ennen, dus op gegeen moments moest ik oko gaan renne, omdat ik lachte naar iemandxD Maar het was meer snelwandelen, maar hun vonden het rennenxD Dus voelde me geod, want was niet eens moe terwijl iederen uitgeputw as, best wel eens leuk om goede coniditie te hebbenxD

Maar was euke repetitie.:)

Mijn klas is echt heel leuk, zijn wel kehel veel jongens, maar wel eluke klas. Het is niet zo'n drukke en dat vind ik leuker en fijner, dus dat is wel mooi:) En heb goed contact met drie meisjes en ik moet nu wel spaans praten en zit niet meer met Bibi en dat is ook wel relax. Omdat je eerst altijd samenw as en ik moet nu alles zelf doen. En merk ddat ik et ook best zelf allemaal wel kan:) En 's middags eet ik met die drie meisjes in de cafetaria en met andere mensen uit de tiende klas en dat is wel leuk:) Ze zijn echt heel aardig en omdat ik eerst altijd met Bibi was en Bibi is heel serieus en dus namen ze automatisch aan ddat ik dat ook was en tis nu soort van gezellig ind e les, omdat ik nu met hun en heb nu soort idee meer zoals op het Revius. Dus dat is wel leuk:) Tis nu gezellig kletsen als je klaar bent ofzoxD En meer vriendinnen gevoel:) Met Bibi was het toch anders, omdat je dr altijd ziet en ze meer seriezer was dan mij. Was leuk, maar anders en dit vind ik leuker. Als jullie snappen wat ik bedoel. Alleen de familie vind ze niet helemaal geweldig, of iig ze kennen ze niet en ze willen ze eerst leren kennen en dat snap ik wel. Want zehadden me meegevraagd naar de bios, maar ik mocht niet, omdat ze ze eerst wilen kennen en dat snap ik, dus ga ze gewono x uitnodigen hier;)

Het nieuwe winkelcentrm is bijna klaar en je ziet et steeds meer afkomen en klaar komen. En deze week kwam ik erachter dat er een Mango in komt en houd je vast een...
...
.....
......
.......
........
.........



Starbucks!:)

Dus raad maar dat je mij er vaak gaat vinden^^

Morgen ga ik met de band van school of soort festival achtig eits spelen van Carlos, hij speelt in de band avn muni san jose en is muziekleraar op ander collegio. Dus ik ben bneiuewd hoe dat gaat:)

Voorderest gaat alels hier heel goed, leuke familie, klas is echt leuk en spaans gaat steeds beter ik begrijp nu eigenlik alles, alelen grapjes nog niet en als iemand zchtjes praat ofzo, mar toch:)

  • 22 Oktober 2012 - 13:28

    Tanja:

    Ola nichtje Martien!
    Zo te horen/lezen verveel je je niet
    Gelukkig heb je het nog naar je zin, zit weer in
    een klas als dat maar niet te gezellig word ;-)
    Veel plezier en hoop voor je dat niet telkens
    het licht uitvalt.
    Groeten daar tot gauw horens xxx Tanja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Pura Vida en Costa Rica

Recente Reisverslagen:

03 Juli 2013

Vakantiee:)

25 Juni 2013

Tijd gaat sneeeeel!

31 Mei 2013

Holaa:)

20 Mei 2013

:)

06 Mei 2013

Hollaa:)
Martine

Hola, Ik ben Martine, 17 jaar en ik heb in juni mijn VWO diploma gehaald. Ik had geen zin om gelijk door te gaan leren aan de universiteit en dat is waarom ik nu hier een jaar in Costa Rica ben om naar high school te gaan. :)

Actief sinds 19 Juli 2012
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 31670

Voorgaande reizen:

15 Juli 2012 - 15 Juli 2013

Pura Vida en Costa Rica

Landen bezocht: