En tis al weer november;) - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Martine Reijm - WaarBenJij.nu En tis al weer november;) - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Martine Reijm - WaarBenJij.nu

En tis al weer november;)

Blijf op de hoogte en volg Martine

01 November 2012 | Costa Rica, San José

Okee, tis al weer aardig tijdje geleden, dus dit word een lang stuk

Maandag hebben we met de band van school bij een bejaardentehuis opgetreden, echt super leuk Allemaal oude mensjesxD Het ziet er wel heel anders uit dan bij ons, tis weer net zoals op school dat de gangen open zijn enzo, maar wel leuk om mee te maken;) En al die menssjes helemaal blij;)

Dat weekend had ook de adjunctdirectuer mijn rekenmachine geleend voor de zoon, want die had examen en di ehad een grafische rekenmachine nodig en die zijn dus niet te koop of te vinden in dit land. En toen bedacht mijn wiskundeleraar opeens dat ik er had. Dus die gaf ze maandag terug met Belgische chocolaatjes erbij, totaal niet verkeerd

Bibi had ook een tentamen van wiskunde, en die vijf uur duurde. En dat is nog heel gedoe geweest, maar dat vertel ik zo

Dinsdag ging ik niet mee naar de Municipalidad en was ik ’s avonds een boek aant lezen op e bank, voel ik et trillen. En echt best wel lang. En werd soort van half duizelig, doordat ik naar de lamp aant kijken was die aant bewegen was en dan gaan voor je gevoel de muren ook bewegen. Maar dacht dat het dus wel meeviel, en dat het vooral lang was, maar et bleek dus ook een sterke te zijn. En mijn ‘moeder’ was bij de muni en daar waren ze gestopt omdat er mensen naar huis wilde voor die aardbeving..

Woensdag zaten we bij engels en ging opeens de bel achter elkaar, hadden we een aardbevingoefeningxD maar dat was ook zo weer vorbij, echt maar 5 min ofzo. Maar was wel grappig ipv brand een aardbevingoefeningxD
Bij engels hadden ze ook presentaties, maar ze kunnen hier egt niet presenteren, of iniedergeval niet met een powerpoint. Want ze lezen letterlijk voor wat erop staat en ze voegen echt niks extra’s toe ofzo. En er stonden ook nog een x heel veel spelfouten in..xD

Bij Religie hadden 8 mensen de klas voorbereid en gingen we spelltjes doen. Zo gingen we touwspringen. Dan noemden ze een eigenschap en als je die had moest je meespringen. En ook hadden ze drie smileys op het bord geplakt en moesten ze er een snor opplakken als je geblindoekt was, dus soort ezeltje prik en je kreeg een blaadje en daar meost je een karaktertrek van degene rechts van je opschrijven en later moest je raden wie wie was. Was leuk;) En vond het slim verzonnen allemaal, want de boodschap was dat eidereen verschillend is en in andere dingen goed en ik vond het leuk gedaan;)

Op donderdag was het een koude dag, nouja, 15 graden, maar doordat alle dueren enzo openstaan en ze hier geen verwarming ofzo kennenen die deuren staan eigenlijk open naar buiten. En de school is heel koud en ik de schooltrui niet leuk vind(a) had ik mijn eigen trui aan. Maar daar moet je dus toestemming voor vragen. Je hebt ook soort boekje en daar schreef die meoder het dus in en dan moet je naar de directeur en die ondertekend et dan. Maar er stond dus gewoon hele rij bij de directeur met mensen die andere trui aan hadden en die dus toestemming nodig haddenxD

In de pauze haden we weer een aardbevingoefening

Vrijdag hadden we inforamtica en oefenen voor een toets van word. Dus ik deed dat samen met Daniel en hij ging een portret van mij tekenen. Was dus echt zo’n mooi harkenpoppetjes portretxD Maar was wel briljant Ze kwamen ook langs met het vest van de seniors volgend jaar, die ik dus ookkrijg en hij is echt onwijs gaaf Tis zo’n amerikaans vest met rood en grijs en dan staat er S13 op van Sion/Senior 2013

Zaterdag zijn we met de bus naar San Jose geweest, om een kadootje voor Andrea dr eerste comunnie tekopen. Echt super leuk. Je stapt ergens in en dan betaal je gewoon een bedrag wat altijd etzelfde is op dezelfdelijn en dan stap je weer ergens anders uit. Dus je betaalt altijd even veel, hoe ver je ook gaat. Echt super luek;) En bij een bushalte rijd d eene bus weg en de andere komt er al weer aan, maar toch zit gewoon elke bus stampvol. Maar tis ook super goedkoop, want meestal is het rond de 50 cent wat je betaald;)

Zondag was de eerste communie vna Andrea in de kerk op school. Was echt heel leuk. Alle meisjes waren in soort bruidmeisjesjurken en alle jongens hadden een pak aan, alleen dan zonder jasje. Eecht super scahttig en mooi allemaal Voorderest ehbben we niet zoveel gedaan, is ook wel x relax zo’n zondag;)

Maandag ochtend ging ik eerst brood ahlen bij soort minibakkertje en ruikte echt precies etzelfde als op de camping, was echt heerlijk En we hadden de eerste twee uur wiskunde, maar daarbij werden we de laatste 20 minuten weggeroepen, want de lerares avn Civica had voor alle kinderen in het tiende jaar soort taco’s gemaatk (weet niet hoe et heet) Was erg lekker
En ’s middags gingen we Bibi ophalen bij de bijles spaans. Echt super mooie plek woont die lerares, maar wel stuk rijden. En aangezien et spitsuur was, hebben we er wel even over gedaan, maar was wel leuk en mooi

Dinsdag gingen we met gym spelletjes doen, omdat een klasgenoot et had voorbereid, maar aagnezien 4 kinderen hun gymkleding vergeten waren, warenw e maar met zijn vierenxD
Maar was wel grappig
En ik had een presentatie over Argentinië, maar ons groepje was zo slecht dat na de tweede persoon d eleraar al zei dat we moesten stoppen en ging hij het maar uitleggen(a) Maar mijn gedeelte was wel goed, mar dat komt vooral doordat ik als eerste was en de algemene dingen over Argentinië zei, dus dat stelt niet zoveel voorxD

Vandaag hadden we eer religie. En moest je op een briefje schrijven wat je je aan jezelf wilde veranderen en dit gignen we buiten verbranden. EN eht de hele dag was het al koud, maar we moestn buiten op de grond zitten en die was gewoonw arm, echt super raar maar wellekker en nog paar andere spellen. Soort amerikaansliften;) En ik kwm vandaag thuis en Bibi was aan de tafel aant praten met iemand, dus ik dacht dat het de bijles lerares was, maar toen keek ik nog eens goed. En had ze etzelfde vest aan als bibi, dus dat et iemand van de eindexamenleerlingen was. Maar het haar van Bibi was echt precies etzelfde, maar ik zag alleen maar de achterkant. Dus leek net of ik twee x Bibi zag, maar toen was het Andrea Gomez. Was echt heel raar, maar wel grappigxd

Bibi heeft deze week dus de eindexamens. Maar dat was nog ehel gedoe, want ze had de wiskundeniet goed gemaakt,w ant je moet voor elke toets in de laatste toetsweek hoger dan 7 hebben. Anders mag je geen exmaen doen. Dus de ouderszijn helemaal naar de nonnen gegaan en voor de raad en hebben dus zover gekregen dat iedereen die was gezakt op wisknde toch door mocht gaan en toch centraal examen mocht doen. Dus nu heeft ze examen

We zijn ook gestopt met de band, want ze wilde na januari al stoppen, maar er was nu hoop gezeur, want voor festival de luz moesten alle meisjes worden opgemaakt en dat ksot geld en daarom wilde ze dingen verkopen, maar iedereen meost wat meenmenen maar dat deden zeneit enzo. Dus heel gezanik en er kwamen steeds weer audities die je moest doen. Dus alles bij elkaar zijnw e nu gestopt. En aan de ene kant vind ik het wel jammer, maar aan andere kant, je was anders elke x 6 uur dat van 10.00 uur tot 18.00 uur aabnt spelen en je had nooit x vrij op zondag ofzo. EN je had elke x die audities, dusd vind het ook wel lekker, want we kunnen nu ook naar meer dingen enzo Dus vind et niet zo heel erg

Nou, dit was et dus, je kan zien daik aan et eind niet zo veel zin meer had en dat ik meer spelfouten maak en minder uitgebreid vertel, maarja. Als jullie het niet snappen, vraag et maar ofzo. En anders heb je pech


  • 01 November 2012 - 10:35

    Tante Jacqueline:

    Hoi Martine! Dat was zeker een lang verhaal, maar wel leuk! Sinds jij in CR bent zijn er wel al wat aardbevingen geweest hé? Gelukkig dat dit maar een "aardtriling" was.....
    Zijn jullie nu helemaal gestopt met de band of starten jullie in een nieuw seizoen?
    Wat een geluk voor Bibi dat ze wiskunde niet meer hoeft over te maken; anders zit ze weer 5 uur! Wat een tijd zeg!
    En wat betreft die belgische bonbons; dát is ook niet verkeerd om te krijgen in Midden Amerika.
    Jullie zagen er allemaal mooi uit tijdens de communie van Andrea.....Is zeker speciaal om dat mee te maken.
    Nou ben ik nog benieuwd naar één ding wat je niet met ons hebt gedeeld, maar dat ik toch weten wil: wat had jou klasgenoot opgeschreven welk karaktertrek jij hebt??;p
    Lieve groet van ons allemaal!! En de groeten daar van ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Pura Vida en Costa Rica

Recente Reisverslagen:

03 Juli 2013

Vakantiee:)

25 Juni 2013

Tijd gaat sneeeeel!

31 Mei 2013

Holaa:)

20 Mei 2013

:)

06 Mei 2013

Hollaa:)
Martine

Hola, Ik ben Martine, 17 jaar en ik heb in juni mijn VWO diploma gehaald. Ik had geen zin om gelijk door te gaan leren aan de universiteit en dat is waarom ik nu hier een jaar in Costa Rica ben om naar high school te gaan. :)

Actief sinds 19 Juli 2012
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 31607

Voorgaande reizen:

15 Juli 2012 - 15 Juli 2013

Pura Vida en Costa Rica

Landen bezocht: